Disiplin ve Özgürlük Anlayışımız

Özgürlük sınırlarını doğru çizebilmek...
 
ÇAMLICA Okulları'nda öğrencilerin özgürlük alanı, gerekli bilgi, beceri ve iyi alışkanlıklar elde etmek amacıyla yaptığı çalışmaların başkaları tarafından engellenmemesi olarak belirlenmiştir. Öğrenciler, bu konuda öğretmen ve yöneticilerinden destek ve yardım görürler.
 
Öğrenciler de, öğretmenin “öğretme”, yöneticinin “yönetme”, diğer öğrencilerin “öğrenme” hakkına engel olmazlar. Bunlardan birini yaptıklarında, kendi özgürlük alanı dışına çıkmış, başkalarının özgürlüğünü kısıtlamış olurlar.
 
Öğrenciler, davranışlarını okulda bulunma amacına “uygun” veya “değil” diye ayırt edebilirlerse, özgürlük sınırlarını da doğru çizmiş olurlar. ÇAMLICA öğrencileri özgürlüklerinin sınırlarını iyi belirleyerek, bireysel özgürlüklerinin, diğerlerinin özgürlükleriyle sınırlı olduğunu unutmazlar. Bu çerçeve içinde duygu ve düşüncelerini her durum ve ortamda açıklama özgürlüğüne sahiptirler.
 
Belli kuralları olan bir okulda yaşayanların özgürlükleri bu kurallarla sınırlıdır.
 
Yöneticiler ve öğretmenlerce, öğrencilere özgürlüklerinin neler olduğu ve sınırlarının nerede bittiği anlatılarak, özgürlüğün sorumsuzluk değil, sorumluluk olduğu öğretilir.
 
Öğrencinin her davranışının, belirlenen özgürlük sınırları içinde kalıp kalmadığı öğretmen ve yöneticiler tarafından izlenir. Gerektiğinde öğrenci uygun şekilde uyarılarak yönlendirilir.
 
Öğrenciler, toplum ve okul değerlerini ne kadar iyi kavrarlarsa, özgürlüklerinin alanını ve sınırlarını da o derece iyi bilir ve özgürlüklerini buna göre kullanırlar.